Reklamationer

  1. Transportskada
    a) Anmäl en eventuell transportskada snarast möjligt, dock senast inom 7 dagar efter det att du mottagit din vara. Om du redan vid mottagandet av din vara ser eller hör att något är trasigt så ber vi dig öppna paketet hos ditt ombud och göra reklamationen där på plats.
  1. Felaktig/defekt vara
    a) Om varan är felaktig eller defekt så ber vi er vänligen att kontakta oss inom 14 dagar. Det enklaste sättet att kontakta oss vid en reklamation är att maila oss på info@ledkungen.se.
    b) För att vi skall kunna hantera reklamationen behöver vi ditt namn, ordernummer samt vad reklamationen gäller. Bifoga gärna bild eller film på problemet för att underlätta hanteringen.
    c) Fellevererad vara kan ej behandlas efter mer är 14 dagar, det är därav viktigt att man kontrollerar sin leverans vid mottagandet.
    d) Felaktiga eller trasiga varor åtar vi oss att byta. Önskar köparen ej någon ny vara anses i stället reklamationen att gå under ångerrätten och behandlas därefter, se Retur & Återbetalning.
    e) Köparen äger ej rätten att kräva ytterligare ersättning eller andra anspråk mot säljaren.